sobota 27. srpna 2016

filmové snímky

Mnozí z vás vědí , že jsem velkým obdivovatem Švédska , at již metalu , pokrmů , kultury ... i filmové tvorby a knih .
A proto dnešní článek pojednává i o filmech z tohoto prostědí SVERIGE , nevyhnu se ani jiným zemím celkově Skandinávii a musím řici , že i filmy z Nizozemí nejsou k zahození - naopak .

1. Låt den rätte komma in

Tento filmový snímek patří bezesporu mezi mé nejoblíbenější , získal si mě .. hned jak spatřil světlo světa . Líbí se mi i jeho knižní předloha a musím řici , že film se jí drží . Jsou tu momenty při , kterých vás zamrazí , ale i takové kdy vás pohltí lítost a láska . Je to výborné zpracovaní , atmosféra které z toho čiší je přímo dechberoucí . Tento snímek jsem viděl již mnohokrát a stále v něm spatřuji kouzlo . Pokud se rozhodne se na něj podívat - dejte si pozor at si obstaráte Švédskou verzi - přiznám se , že z té americké jsem viděl asi pět minut a znechuceně vypnul ... - Prostě když se rozhodnou američané pro Remake Švédského filmu je to katastrofa -
Filmový snímek je podle předlohy od autora , který se jmenuje John Ajvide Lindqvist , mám od něj doma dvě knihy a tato se mi líbila více.





2.Hypnotisören

Ačkoli trochu předvédatelná dějová linka , alespon pro mě , jelikož jsem toho již viděl a četl spoustu podobného , tento snímek se mi líbil , moc pěkně natočené , atmosféra se mi líbí a vlastně nemám co vytknout - i když jsem věděl jak to je .. dosledoval jsem a přinutilo mě to zakoupit si knižní předlohu .Na zimní dlouhé večery je to opravdu velice vhodné . Místy uvěřitelné a věrohodné . Nenadchlo mě to jako předchozí snímek , tak mě asi nenachl žádný film , ale rád se podívám . Tedy pokud budete mít náladu a neviděli jste - ....knižní předloha - Lars Kepler





3.Hodejegerne

Lovci hlav v překladu , přiznám se , že jsem byl jednou v noci sám na koleji a řekl si , že se prostě
mrknu a vlastně jsem od toho vůbec nic nečekal , ale byl jsem napnutý , chtěl jsem si pustit film , že u něj usnu , ale u tohoto neusnete , je to drsný příběh a boj o přežití ,
knižní předlohu jsem nečetl , ale chystám se na to .Bylo to jednoduše strhují a já čekal kam až to zajde , pro mě sjou sice konce vždy předvídatelné ... za což si sám nadávám , ale tento snímek skvělé - nedoporučuji asi slabším povahám ....
Knižní předloha-Jo Nesbø













4. BLUEBIRD

Tento filmový snímek se mi velmi líbí , je z Nizozemska a dokonce získal i ocenění . Jednoho odpoledne jsem dorazil bez nálady domů a zapnul televizor , z obrazovky na mě vyskočil tento film . Je poměrně netradiční a emoční , je o dívce Merel , která je nadaná , ale bohužel jí spolužáci šikanují a smějí se jí , což jí zahání do různých situací , má bratříčka na vozíku Kaspera , o kterého se moc hezky stará - mohu jen doporučit tuhle podívanou .




5.IEP

Ano vím , zvláštní název pro nás Píp , tento filmový snímek je velice netradiční a i když má velmi malé hodnocení , mě se prostě líbí , líbí se mi , protože je takový jak já říkám miloučký . Právě tím , že je odlišný , je to film pro děti , velice pěkně natočený a pokud budete mít dlouhou chvílí odpoledne -doporučuji , možná se vám nebude líbit , ale já ho mám rád.


Pokračování příště

Žádné komentáře:

Okomentovat