sobota 27. srpna 2016

pokřivená optika 2.část

Když se o šesté hodině vyučovací ozvalo klepání na dveře, věděl, kdo za nimi stojí. Zavolal tedy jen " Dále " V mezeře mezi dveřmi se objevila štíhlá postava mladíka s černými vlasy delšími, jistě obarvenými, jelikož byl bledý a jeho obličeji dominovaly modré zářivé oči. Tvářil se nesměle, jako když do tohoto kabinetu vcházel poprvé. "Zavři za sebou prosím a posad se " Mladík zavřel dveře a váhavě nakráčel k židli u stolu, posadil se. Výchovný poradce mu nalil džus stejně jako posledně, věděl, že tento rozhovor nebude příjemný. Isak se napil a vyčkával, až k němu muž promluví. " Jistě víš proč jsi zde, ředitelka chtěla abych si s tebou promluvil, jelikož jsi se účastnil rvačky, nevím proč jsi mám promluvil pouze s tebou a nikoli s tím s kým jsi se pral, byl jsi ten, kdo rvačku vyvolal? " Isak se mírně usmál a přemýšlel, může tomu muži naproti říct pravdu? …"Vlastně nebyl, ale zjevně to není důležité, vzhledem k tomu, že problém mám já " "Dle mého to důležité je, co se stalo? Popiš mi, jak se to celé událo , jinak ti nemohu být nápomocen , jsem nový vím a nemusíš mi důvěřovat , ale budu se snažit tě z toho nějak vysekat "
" Dobrá, Šel jsem z oběda, chtěl jsem si zajít do skřínky pro učebnici na psychologii, chvíli jsem tam stál a hledal ji, když jsem za zády zaslechl nadávku, nejdříve jsem si nebyl jistý, zda má být mířena na mě, nebo tam stojí ještě někdo jiný, pochopil jsem, že tam jsou jen oni a já, ozvalo se to znovu … snažil jsem se dělat, že se nic neděje, dokud mi nesáhl na rameno ten kluk, ani ho neznám. Otočil jsem se, naklonil se ke mně a zašeptal, a já se ohnal pěstí … náhodou jsem se trefil do jeho nosu, on se ohnal a praštil mě, prali jsme se a v tom přišel učitel Eriksson a odvlekl mě do ředitelny. " " Řekl jsi oni takže jich tam bylo víc? " " Jo, za tím klukem stáli dva a ti se jen dívali, zřejmě jeho kámoši " "Dobrá a co to bylo za nadávku? Co ten kluk zašeptal? " Isak zarytě mlčel … " Co ti řekl? " Optal se tedy Henrik znovu. " Nejdříve řekl " buzno " a pak mi zašeptal "Zničím tě hošíčku " …."Dobrá a ty jsi je předtím neviděl, nemluvil s nimi? " "Myslím, že ne … mám dojem, že jsou z vyššího ročníku, asi jsem je párkrát zahlédl v menze " Muž se na chlapce díval a přemýšlel, věřil Isakovi, že říká pravdu, jen nechápal proč ten druhý kluk nemá potíže s ředitelkou, musí zjistit kdo jsou ti kluci. Proč si vybrali za cíl zrovna jeho? Příští rozhovor s ředitelkou bude jistě zajímavý. "Dáš si ještě džus, nebo raději kávu a kanelbullar . hmm taková malá Fika pauza, co ty na to ? " Isak jen překvapeně zamrkal, než stačil otevřít pusu, Henrik stavěl vodu na kávu a vyndával hrnky a talířky. Než se nadál měl před sebou hrnek s kávou a sladké pečivo. " děkuji " zašeptal. " Není vůbec za co, mrkl na něj přes sklíčka brýlí. Isak se usmál poněkud váhavě, nebyl zvyklí že by na něj byl někdo ze školy takto milí. " Tak jak jsi pokročil ve čtení ? " " Vlastně jsem už v polovině, čte se to jedním dechem, vážně moc poutavé " " děkuji ti, to mě moc těší, snad se ti bude líbit celá " " určitě bude " Zadíval se na Henrika, delší vlasy pod ramena, špinavý blonďák, přívětivý obličej, modré oči, brýle a ten jeho usměv byl nakažlivý, musel přiznat, že to byl velmi pohledný muž, líbil se mu. " Isaku, byl bych rád, abys ses snažil problémům vyhýbat, i když něco mi říká, že oni si tě tu stejně najdou, když mě bylo jako tobě byl jsem také často označován za problémového nechápu proč " Henrik se zasmál a rozesmál tím i chlapce naproti. Isak poděkoval a odešel domů, kde na něj čekala matka, po rozvodu bydlel s ní a byl za to rád , otec neměl čas starat se o syna, nebyl zlý… jen měl vlastní život. Chápal, proč se sním matka rozvedla. Občas za ním zašel, když byl doma, což nebývalo moc časté, hodně pracoval. " Tak jak bylo ve škole " Ozvalo se jen co si zul boty v předsíni, pověsil bundu a šel za ní do kuchyně. " Vlastně docela dobře " Isak se usmíval což jeho mámu velice potěšilo, moc často ho neviděla se smát. " Usmíváš se, nějaké dobré zprávy? " " Známky mám dobré, vlastně výborné jako vždy, ale to není důvod, proč se usmívám " " a proč tedy? " Pozorně se na něj zadívala a všimla si, že má pod okem modřinu, to se jí vůbec nelíbilo. " Ve škole se mi začíná líbit " Usmál se ještě více. " Isaku, co se ti stalo? " pronesla rázně. " Někdo mě praštil, ani přesně nevím kdo ani proč, byl jsem u ředitelky a pak u výchovného poradce, školního psychologa - usmál se když to řekl. " " a to ti příjde zábavné? Někdo tě zbije, pošlou tě k nějakému poradci a ty se směješ? " Vlastně ano, byl to nakonec pěkný den, ten poradce je u nás novej, dokonce mi podepsal knihu, kterou napsal, je moc fajn , ne jako ten předtím " " knihu? On píše? Moc fajn ? , nějak tě nepoznávám, vyměnili mi tě po cestě ze školy ? "- zasmála se tomu. " Mami, nikdo mě nevyměnil, neboj, jsem stále ten náladový zamračený bručoun jako vždy " Smála se ještě více, dnešní den byl skutečně moc dobrý.
Nemohl to o něm však říct Henrik, který byl unavený, přímo vyčerpaný … jen nechápal proč , spal , jedl i když ne mnoho … každý den byl těžký, jen vstát mu občas dávalo pěkně zabrat. Chtěl vstát a jít do koupelny když si všiml zablácených bot v předsíni, bude je muset umýt. Kudy to šel domů? Bude si muset promluvit s ředitelkou o Isakovi, jen doufal, že ho vyslechne. Do školy dorazil včas, i když velmi unavený. Dal si kávu a vyrazil do kanceláře ředitelky. Zaklepal a vešel. " Henriku vypadáte hrozně, jste nemocný? " " ne nejsem nemocný, rád bych si promluvil o Isakovi " " dobrá mluvte jak to včera probíhalo ? "
" Vlastně moc dobře, dozvěděl jsem, se jak to bylo s tou rvačkou a překvapilo mě, proč jsem měl promluvit pouze s Isakem a ne s tím druhým chlapcem? " " Ten druhý div nemá přeražený nos, první ránu dal Isak a tím rvačku vyvolal, je to tedy na místě, Isak dělá jen samé problémy, už od chvíle kdy sem nastoupil " " a víte, proč mu tu ránu dal? Já myslím, že byl vyprovokován , jelikož ten kluk na něj slovně zaútočil , křičel na něj a vyhrožoval , není divu , že se bránil " " ale bránil se pěstmi a to netolerujeme , měl byste Henriku pochopit , že ten kluk je impulzivní a agresivní a přestat se ho tu zastávat "

Žádné komentáře:

Okomentovat