pátek 2. září 2016

Pokřivená optika - 3 část



Henrik raději odešel , věděl, že nemá cenu se hádat . Isak nedostal jediný prostor se bránit. Najednou mu jeho práce přišla tak zbytečná . Nevěděl jak pomoci ,  nemohl si dovolit více naléhat na ředitelku , je tu krátce a mohl by dostat výpověď. Usedl tedy na své obvyklé místo, tedy za pracovní stůl , a rozhodl se pro další kávu , kofein mu udělá dobře , skutečně se necítil moc dobře ,  byl unavený   a nervózní , i když přesně nevěděl proč .  Doufal , že dnes žádné problémy nenastanou  . V klidu pil kávu, když zaslechl zaklepání … „ ale ne , povzdechl si “
„ Dále “

Dovnitř vešla blondýna menší postavy, štíhlá, oděná v černém. Pohlédl na ní a byl trochu zaražen.
 „ Vy tu nepochybně nestudujete “ „ Ne, zdravím … vlastně jsem rodič jednoho ze studentů “ „ Budu hádat, Isakova matka? “ „ Ano, mám trochu obavy, včera přišel domů s monoklem, někdo ho praštil a říkal, že ho poslali za vámi, má potíže ? “ „  Žádné následky mít nebude, důtku ani sníženou známku z chování nečekejte, mluvil jsem s ním, byl vyprovokován “ „ To se mi ulevilo, již má těch problémů dost, je trochu náladový, ale rozhodně není nevychovaný a agresivní “ „ To já vím, na jeho místě bych se nejspíše také ohnal pěstí, kdyby mi někdo nadával a vyhrožoval “ „ Nadával a vyhrožoval? “„ Ano kluci z vyššího ročníku, jeden mu dost ošklivě nadával a přidal i vyhrůžku, ale jsem si jist, že Isakova pěst na nose mu ukázala, s kým není radno si začínat “ – usmíval se. Usmála se též a již s klidnějším pocitem odcházela domů, měla pocit, že toho muže již někde viděla , jen si nemohla vzpomenou kde to  bylo. Působil na ní příjemným dojmem a vlastně se nedivila svému synovi když říkal , že je fajn…
Henrik se necítil dobře ,  nevyspalý a zesláblý … když kráčel do Jídelny měl pocit, že omdlí ..vystál frontu poručil si zelený čaj s broskví a mátou, zachutnal mu , k obědu  pečenou zeleninu, nic jiného vegetariánského dnes nenabízeli. Nebyl vegetarián , rád jedl ryby … ostatní maso , ale striktně odmítal .  Posadil se ke stolu u okna ,  měl rád světlo  . Přemýšlel , v jídle se  vidličkou jen trochu porýpal , ale mnoho toho nesnědl  .  Pil čaj a rozhlížel se po okolí , když byl téměř rozhodnutý , že se zvedne a odejde , vešel do dveří mladík  s havraními vlasy a to jeho rozhodnutí změnilo . Když se na něj chlapec podíval… nahlas by to nepřiznal , ale srdce mu v hrudi poskočilo , rukou mu pokynul , aby si přisedl , chlapec vypadal zaskočeně , ale neodmítl . „ Rád tě vidím Isaku , jak se daří ? “ „ Vlastně dobře Henriku “ „ Dnes za mnou byla tvá máma , dělala si starosti … kvůli … - sáhl si k oku  , aby chlapec pochopil a usmál se .“ „ No ano , ona je poměrně starostlivá… někdy až moc “ „ Jo takové většinou matky bývají , což je  dobře , záleží jí na tobě  “ „ já vím “ „ Co ti kluci , dali ti už pokoj ? “
„Víceméně , občas za zády něco slyším , ale už se nepřibližují “ „ To rád slyším , ale kdyby se cokoli dělo , přijď za  mnou“ „ Příjdu rád , tedy ne , že bych měl rád nějaký problém… já jen ehmmm “
„ Vždycky tě rád uvidím, ať máš problém či ne, můžeš přijít i jen tak “ poradce se usmál a Isak mu usměv oplatil.  Cítil se s tímto mužem dobře, byl milý, ale ne vlezlý, zajímal se a dával mu prostor pro vyjádření, muž naproti němu byl jednoduše upřímný a nepředstíral.  Moc se mu líbil, i fyzicky byl přitažlivý. „ Isaku všiml jsem si, že nemáš mnoho přátel zde ve škole, mýlím se? “ „ To nemám, ale vlastně o to ani moc nestojím, spolužáci mi moc nerozumí a já jim vlastně také ne, na druhou stranu stejně tak bych se mohl zeptat já Henriku ani vy se tu s ostatními moc nebavíte, vždy vás vidím o samotě “ Henrik se rozesmál „ Výborně to jsem si naběhl, no ani já tu nemám přátele, ale jsem tu nový a vlastně se spíše tak rozhlížím, zdá se však, že jednoho přítele jsem si našel hmm ? “ Nadzvedl obočí v tázavém gestu a čekal jak mladík zareaguje.  Ten zčervenal, poradci to přišlo roztomilé, ale nic neřekl. „ Ano, to našel ….“
 Henrik byl nesvůj, bylo mu zle, cítil se velice unaven a musel si jít lehnout.  Zároveň nemohl přestat myslet na Isaka…
Ani Isak nemohl přestat myslet na Henrika, nevěděl, zda je to tím, že ten muž o něj projevil zájem a chtěl se ho zastat, nebo zda je to tím, že si mohl konečně s někým promluvit a  nebo   se prostě  zamiloval?? Nemohl spát, šel tedy do kuchyně, uvařit si kávu. U stolu seděla jeho máti a zřejmě také nemohla spát .  „ Děje se něco ?? “ optal se jí zvědavě  „ ani ne , jen jsem zamyšlená , když jsem dnes byla za tím poradcem tak mi připadal hrozně povědomý, už jsem ho určitě někde viděla . “
„ Aha, nevím …kde předtím pracoval, možná jsi ho jen viděla někde ve městě „ „ možné to je, a proč jsi vzhůru ty? Nemáš náhodou zítra školu, měl by ses vyspat “ „ to mám a docela se tam těším, nemohu spát, jsem trochu nervózní ..zítra píšeme test “ doufal , že jeho výmluva bude stačit .

„ Těšíš? Nepřeslechla jsem se náhodou “ „ Ne mami, těším se, brzy budou vánoce a já mám dobrou náladu “. Vypil kávu a šel si lehnout, byl již unaven, usínal se zvláštním pocitem a mravenčením v břiše.

Žádné komentáře:

Okomentovat